Feelgood met een rauw randje

Vecht voor jou

Emma Anna

Emma Anna is een veelzijdige auteur. Onder haar eigen naam schreef ze twee indrukwekkende historische romans en onder haar pseudoniem Emma Anna verscheen eerder dit jaar de feelgood/new adult Mijn hele leven lang. Met Vecht voor jou gaat ze nog een stapje verder met een mooi liefdesverhaal tussen twee mensen die al de nodige krassen op hun ziel hebben.

Na een traumatische relatie en een zeer gênante actie in de kroeg, lijkt het leven Hannah MacKenzie eindelijk toe te lachen. Ze heeft een nieuwe start gemaakt en staat op het punt te solliciteren naar haar droombaan; redacteur bij Wennam Publishers De sollicitatie wordt afgenomen door niemand minder dan Luc Wennam himself, directeur en tevens het slachtoffer van Hannah’s meest gênante actie ooit. Toch besluit hij haar een kans te geven en kan ze een aantal dagen later aan de slag. Ondanks dat Hannah’s hart nog niet genoeg geheeld is om een nieuwe relatie aan te kunnen en Luc zijn handen volheeft aan andere relatieperikelen, bloeit er toch iets moois tussen hen op. Het verleden heeft echter andere plannen en de vraag is of Luc en Hannah deze kunnen overwinnen of dat het hen voor altijd uiteen zal drijven.

Ik heb al een aantal andere werken van Emma Anna gelezen en keer op keer weet ze personages te creëren die je het liefst in je eigen vriendenkring zou willen hebben. Hannah verdient met haar kwetsbaarheid een knuffel, maar inspireert tegelijkertijd ook met haar strijdlust. Luc is een beetje een eikel tegen wil en dank, maar stiekem zou je hem ook een knuffel willen geven (sorry schat).

Luc en Hannah krijgen krijgen beiden behoorlijk wat te verduren en dat maakt dat ze niet zitten te wachten op een romance. Doordat het verhaal switch tussen Luc en Hannah zie je hoe hun band zich versterkt, maar ook welke obstakels er opdoemen. Emma Anna laat op een realistische manier zien hoe ziekelijk jaloezie kan zijn en hoe dat zijn weerslag heeft op diverse levens.

Vecht voor jou tipt een aantal heftige thema’s aan en is daarmee geen standaard feelgood. Ook de manier waarop de personages met hun problemen omgaan maakt ze levensecht. Natuurlijk zitter er ook genoeg zwijmelmomenten in en de aantrekkingskracht tussen Luc en Hannah zindert van het papier af, maar je voelt ook het knaagje. Er is iets. Dat is heel goed en subtiel neergezet.

Emma Anna heeft een prettige schrijfstijl en heeft het verhaal dusdanig opgebouwd dat je het het liefst in één keer zou willen uitlezen. Tel daarbij de setting (werken bij een uitgeverij) en Hannah’s kledingkast (serieus jaloers op haar outfits) op en je hebt een prachtig verhaal met een rauw randje. Zet wel alvast een box tissues klaar.

Ik doe liever niet aan sterren. Het enige wat ik kan zeggen is; gewoon lezen, genieten en geduldig wachten op het volgende deel ;).